تنها ۲ درصد از مشتریان اپل هوم پاد دارند


براساس آخرین گزارش CIRP، تنها ۲ درصد از مشتریان اپل، هوم پاد دارند. برای فروش بیشتر، هوم پاد باید با قیمت پایین‌تری به بازار عرضه شود.

در سال جاری میلادی، شاهد به‌روزرسانی سخت‌افزاری در هوم پاد اپل نبودیم. اما براساس آخرین خبرها، ظاهرا اپل روز گذشته، به‌روزرسانی نرم‌افزاری خوبی برای هوم‌پاد منتشر کرده است.

با به‌روزرسانی نرم‌افزاری هوم پاد، امکان پینگ کردن دستگاه‌ها (‌حتی دستگاه‌هایی با اشتراک‌گذاری خانوادگی یا Family Sharing) از طریق Find My iPhone وجود دارد. همچنین امکان دریافت یا برقراری تماس و تنظیم چندین تایمر در اختیار کاربران قرار گرفته است.

هوم‌پاد گوگل هوم اکو

مقاله‌های مرتبط:

با این وجود، آیا HomePod می‌تواند در رقابت با سایر رقبای بازار، سربلند بیرون بیاید؟ آخرین گزارش آماری CIRP نشان می‌دهد که سهم بازار هوم پاد اپل تنها ۶ درصد است و تنها ۲ درصد از مشتریان اپل، هوم پاد دارند. مصرف‌ کنندگان بازار، بیشتر به خرید مدل‌های کوچکتر و ارزان‌تر و محصولات برندهای گوگل و آمازون تمایل دارند. اکو دات، ۵۰ درصد از فروش آمازون اکو را برای خود رقم زده و گوگل هوم مینی نیز تقریبا ۴۰ درصد از فروش گوگل هوم را از آن خود کرده است. 

هر دو شرکت گوگل و آمازون، فروش بالاتری نسبت به اسپیکرهای هوشمند اپل داشته‌اند، و برنامه‌هایی را دنبال می‌کنند که رقم فروش خود را بالاتر نیز ببرند و مشتریان را تشویق کنند تا محصولات آنها را خریداری کنند. براساس آمار اعلام‌شده، تقریبا یک‌سوم کاربرانی که اسپیکر هوشمندی غیر از اسپیکر هوشمند برند اپل دارند، دارای بیش از یک اسپیکر هوشمند هستند.

یکی دیگر از دستگاه‌های هوشمند خانگی اپل، Apple TV است. جالب است بدانید که حتی مشتریانی که بیشتر از بقیه از محصولات اپل در خانه‌ی خود استفاده می‌کنند، باز هم ترجیح می‌دهند از محصولاتی همچون Fire TV آمازون و Roku خریداری کنند و تلویزیون هوشمند اپل، سومین گزینه‌ی آنها است.

باید ببینیم آیا اپل می‌تواند در نسل جدید هوم پاد خود در بازار اسپیکرهای هوشمند، فروش خوبی را رقم بزند یا خیر. اگر اپل سخت‌افزار هوم پاد را ارتقا و قیمت آن را کاهش دهد، می‌توانیم انتظار فروش بیشتری برای اسپیکر هوشمند اپل داشته باشیم.